Delta vmbo is een kleinschalige vmbo-t die zich vooral kenmerkt door een hoge betrokkenheid rondom zorg en begeleiding van alle leerlingen. De school stelt zich als doel het leveren van kwalitatief goed onderwijs. Dit onderwijs moet plaatsvinden in een voor de leerling veilige omgeving waarin we onderwijs op maat aanbieden, zodat elke leerling zich optimaal kan ontplooien. Een goede relatie en een transparante communicatie met leerlingen en ouders(s)/verzorger(s) vinden wij belangrijk.
In onderstaande grafiek ziet u de doorstroomcijfers van de onderbouw (OB), bovenbouw (BB) en de slagingspercentages van de afgelopen 3 jaren.

Onze eindexamencijfers liggen rond het landelijk gemiddelde. Veel van onze leerlingen doen examen in 7 vakken. Dit vraagt van de leerlingen een grotere inspanning, maar zorgt voor een betere voorbereiding op het mbo en een gemakkelijke doorstroom naar de havo. Na het eindexamen stroomt ongeveer 75% van onze leerlingen door naar het hoogste niveau van het mbo, niveau 4. Een kleine 10% vervolgt de opleiding op de havo.
Wij houden jaarlijks tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouder(s)/verzorger(s) en medewerkers waarbij naast het onderwijs, ook gekeken wordt naar de sfeer en de veiligheid. De uitslagen van deze onderzoeken zijn goed. Ouders en leerlingen zijn tevreden: bij beide groepen scoren we boven het landelijk gemiddelde. Leerlingen en ouders waarderen onze school vanwege de veiligheid en de prettige sfeer, ze voelen zich gehoord en gezien. Bovendien tonen ze zich tevreden over de transparante communicatie. We houden de lijnen kort en investeren in warmte en betrokkenheid.
Voor meer informatie: www.scholenopdekaart.nl
![]()
Bovenstaande grafiek geeft weer hoeveel procent van de leerling de school verlaat zonder diploma.
Leerlingen uit leerjaar 1 en 2 die de school verlaten doen dit in de meeste gevallen omdat de het schoolniveau niet passend blijkt te zijn. In het verleden had de school minder stringente overgangsnormen waardoor leerlingen in hogere leerjaren een een kans kregen om zich te verbeteren. Omdat we zien dat het aantal leerlingen met een kader / theoretisch advies sterk is gestegen hebben we deze normen aangepast om leerlingen sneller op een passend onderwijsniveau te krijgen.
Leerlingen in leerjaar 3 die de school afgelopen jaar verlaten hebben zijn in de meeste gevallen ook verdergegaan op een ander onderwijsniveau. Leerlingen uit leerjaar 4 die de school hebben verlaten zijn nagenoeg allemaal alsnog gestart op een mbo-opleiding, vaak niveau 2.