Leerjaar 3 naar leerjaar 4

Een leerling is bevorderd naar leerjaar 4 als: Voor de gekozen vakken: De score bij alle vakken 6 of hoger is; Er maximaal één tekortpunt is; Er maximaal twee tekortpunten zijn waar tenminste eenmaal het cijfer 7 of hoger tegenover staat; Het cijfer voor Nederlands niet lager is dan 4,5; Het cijfer voor LO tenminste […]

Leerjaar 2 naar leerjaar 3

Een leerling wordt bevorderd naar leerjaar 3 als: Er staan geen onderdelen meer open; Er maximaal drie tekortpunten zijn; hier moet tenminste tweemaal het cijfer 7 (of hoger) tegenover staan. Er bij de vakken Nederlands en Engels maximaal twee tekortpunten zijn waarvan maximaal één tekortpunt bij Nederlands.   Ook in leerjaar 2 worden leerlingen methode-onafhankelijk […]

Leerjaar 1 naar leerjaar 2

We willen dat een leerling na leerjaar 1 op de juiste plek zit. Als er gedurende het eerste leerjaar 3 of meer tekortpunten ontstaan, wordt samen met de leerling en ouder(s)/verzorger(s) gekeken naar de mogelijkheid van trajectbegeleiding. Na het afronden van dit traject wordt in samenspraak met ouder(s)/verzorger(s0 en het ondersteuningsteam gekeken of een overgang […]

Introductie bevorderingsnormen

Per schooljaar stellen we de bevorderingsnormen vast. Hierbij hanteren wij de volgende uitgangspunten: Het is niet toegestaan om tweemaal in hetzelfde leerjaar te doubleren; Het is niet toegestaan om in twee opeenvolgende leerjaren te doubleren, met uitzondering van het examenjaar; Voor werk dat niet gemaakt of ingeleverd is, wordt een sterretje geplaatst in Somtoday. Bij […]