Per schooljaar stellen we de bevorderingsnormen vast. Hierbij hanteren wij de volgende uitgangspunten:
- Het is niet toegestaan om tweemaal in hetzelfde leerjaar te doubleren;
- Het is niet toegestaan om in twee opeenvolgende leerjaren te doubleren, met uitzondering van het examenjaar;
- Voor werk dat niet gemaakt of ingeleverd is, wordt een sterretje geplaatst in Somtoday. Bij PTA- onderdelen in de bovenbouw wordt dat sterretje omgezet naar een cijfer, passend bij het ingeleverde werk op het moment dat de tweede deadline verstrijkt.
- Een berekend tekort is elk afgerond punt dat een leerling scoort onder de afgeronde 6. Zo is een 5 één berekend tekort, een 4 is twee berekende tekorten en een 3 of lager betekent drie berekende tekorten. Een score eindigend op -.49 wordt naar beneden afgerond.
- Als de resultaten van een leerling achterblijven, zetten we in de onderbouw trajectbegeleiding in. Hierbij hanteren we dat een leerling hiervoor in aanmerking komt bij 3 of meer tekortpunten. Samen met de leerling en ouder(s)/verzorger(s) stellen onze trajectbegeleiders een ondersteuningsplan op.
- In alle gevallen waarin de bevorderingsnormen niet voorzien, beslist de schoolleiding.