Schoolgids

5.
13

Contact ouders

Met het meerjarige mentoraat ontstaat er gemakkelijk een vertrouwensband tussen ouder(s)/verzorger(s), leerling en mentor en dus met de school. In leerjaar 1 t/m 3 vinden twee keer per jaar driehoeksgesprekken plaats waarin de leerling zijn ouder(s)/verzorger(s) en mentor vertelt over zijn leervorderingen. In leerjaar 4 vindt één keer een driehoeksgesprek plaats. In het driehoeksgesprek neemt de leerling het initiatief en maakt hij zijn ouder(s)/ verzorger(s) en mentor deelgenoot van zijn (leer-)ervaringen en de vorderingen die hij denkt gemaakt te hebben.

Daarnaast bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid voor ouder(s)/verzorger(s) om contact te leggen met coaches of experts die vanuit hun begeleidende rol zicht hebben op het leerproces van de leerling. Hiervoor is enkele keren per jaar een ouderspreekuur. Ook willen we ouder(s)/verzorger(s) vragen om een actieve bijdrage te leveren binnen de projecten. Dit kan zijn als opdrachtgever vanuit het beroep of bedrijf, door het verzorgen van een pitch om leerlingen uit te dagen om in een bepaald project te stappen of door luisterend publiek te zijn bij de presentaties van groepsresultaten. Ook kunnen we ouder(s)/verzorger(s) vragen om als begeleider op te treden bij buitenschools leren.

Bijgewerkt op: 23 juni 2025