Op Delta vmbo bieden wij onze leerlingen onderwijs aan waarin zij naast theorieverwerking ook werken aan het ontwikkelen van en onderhouden van vaardigheden, die hen voorbereiden op het vervolgonderwijs. Wij stellen onszelf continu de vraag of hetgeen we doen, ook het goede is en we passen ons onderwijs waar nodig aan. Daarmee geven wij al onze leerlingen de kans om hun schoolloopbaan succesvol af te ronden. Daarbij is ons uitgangspunt dat het welzijn van de leerling van essentieel belang is om goede leerresultaten te bereiken. Een leerling die zich prettig voelt, zal beter gebruikmaken van zijn mogelijkheden en de kansen die de school biedt. Daarom begeleiden wij onze leerlingen op verschillende manieren. Dit gebeurt door de inzet van professionele docenten, in de rol van mentor, coach of expert. Zij observeren de leerlingen, geven feedback en sturen bij. Deze gegevens leggen ze vast in het leerlingvolgsysteem (Somtoday) die zowel voor leerlingen als ouder(s)/verzorger(s) via een persoonlijke code in te zien zijn.
In het schooljaar 2023-2024 hebben we ons pedagogisch en ons didactisch beleid kritisch onder de loep genomen. Dit heeft geresulteerd in de vaststelling van onze kernwaarden, bijbehorend normgedrag en onze didactische ontwerpprincipes. Komend jaar gaan we verder met de implementatie daarvan in onze school. Hieronder staat voor beide onderwerpen verder gespecificeerd wat we hiermee willen bereiken.
Ook hebben we kritisch gekeken naar de manier waarop we ons onderwijs organiseren. Dit heeft geleid tot enkele aanpassingen aan de lessentabel en de dagindeling. Door deze aanpassingen verwachten we voor het komende jaar minder tussenuren te hebben voor onze bovenbouwleerlingen en verwachten we effectiever te zijn in het beperken van lesuitval.